Всяка година ЕС избира тема за кампания, за да привлече вниманието към конкретен проблем. 2009 г. ще бъде посветена на творчеството и иновациите. През годината в Европа ще има стотици конференции, проекти и изложби, чиято цел ще бъде повишаване на осведомеността за необходимостта от творчески решения на днешните предизвикателства.
ЕС от дълго време признава творческото мислене за ключ към успеха в глобалната икономика. Иновациите са много важна част както от пакета на Комисията за изменение на климата, така и от нейния план за съживяване на икономиката на ЕС, която в момента преживява най-тежкия спад от десетилетия.
Днешният свят процъфтява благодарение на бързите иновации. Тъй като ЕС се стреми към основана на знанието икономика, той трябва да развие потенциала си за творчество. По-специално, европейците трябва да се научат да приемат промените и да бъдат възприемчиви към различни стратегии.
Учителите играят много важна и трудна роля. Според комисаря по образование Ян Фигел те все повече ще трябва да балансират между изискванията на традиционното образование и необходимостта от даване на младите хора на „меки“ умения като инициативност.
Кампанията ще помогне за оформянето на европейската програма за сътрудничество между страните членки в областта на образованието и културата. Тя ще е от полза и за политиката в други области като бизнес и заетост.
Ще бъдат организирани редица рекламни кампании и инициативи на европейско, национално и местно ниво. Източник: сайта на Европейската комисия